dinsdag 8 oktober 2013

Stapeltaart voor m'n collega's

Als je al een tijdje taarten maakt en je collega's weten daarvan, dan kun je niet met een plakje cake of zoiets aankomen...;-) Vorig jaar maakte ik het mezelf iets makkelijker door cupcakes te bakken. Geen simpele cupcakes, maar de bijzondere soorten van Rudolf van Veen uit het boek 'Cupcakes'.

Dit jaar moest het toch echt een taart worden. En niet zomaar een kleintje, nee een flinke stapel. Want dit jaar zijn we met veel meer collega's omdat onze 'zusterschool' (wat 'n woord...maar ik weet niks anders) bij ons er bij is gekomen. Dus nu lopen er, alles bij elkaar, ruim 30 rond in de school.

Het is een stapel geworden van een 25 cm doorsnede en een 20 cm doorsnede. Nu had ik niet zoveel tijd, want in het weekend bedacht ik dat het leuk was om te trakteren tijdens de vergadering op maandagmiddag. Ik werk gelukkig niet op maandag, dus had tot half 3 de tijd om te bakken. Julia liep wel rond, maar ik had de Duplo boerderij even opgebouwd voor haar, dus die was erg zoet.

De stapel is in de kleuren wit, grijs, roze en zwart. Het zijn parelranden, een strik, parelkettingen, 3 bloemen, strikjes en camees geworden.




En nu ik toch een berichtje aan het schrijven ben, kan ik gelijk ook m'n nieuwe aanwinsten even laten zien! Het eerste is 'Het koekboek' van Mariëlle de Vroome (de koekenbakkers). Daar ben ik erg blij mee! Er staan diverse recepten in van koekjes die hun vorm behouden tijdens het bakken. En heeel veel leuke ideeën om te decoreren met Royal Icing.



En verder heel wat bakblikken en handige spulletjes voor in de keuken. Superblij mee! Bedankt groep 8 voor de prachtige verjaardagscadeautjes!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten