vrijdag 30 augustus 2013

Einde vakantie!

Het einde van de vakantie nadert... Het is vandaag zelfs officieel m'n laatste vakantiedagje! Volgende week gaan we weer aan het werk op school. Nu werk ik nog maar 2 daagjes per week, dus er blijft nog genoeg tijd over. Maar de was, strijk en poets gaan gewoon door, dus minder tijd voor extra dingetjes.

Vorige week vrijdag was ik met m'n moeder en zusje (en de kids) naar de Mariƫnwaerdt Fair geweest. Echt superleuk en gezellig. Deze Fair is rondom het landgoed en ze verkopen van alles: bio en fairtrade artikelen, woonaccessoires, etenswaren enz. En ze hebben demonstraties ringsteken, jachthonden trainen enzovoorts.Ook stonden er een groot aantal oude trekkers, dat vonden de kinderen prachtig.

Ik kocht een mooi rond speltbrood, 5 kleine weckpotjes voor zelfgemaakte appelmoes (ze zitten inmiddels vol), 3 biologische slasauzen en een mayonaise.

 
 En een schattig klein kannetje en een oud blikje met 'footpoudre' uit de oorlog.


Deze week heb ik een aantal e-nummervrije recepten uitgeprobeerd en ben ik bijna helemaal van de rode e-nummers af. Het lastige vind ik de chips. Daar zit de beruchte E621 in, maar geen chips in het weekend vind ik ook zo kaal! Verder bevalt het koken zonder 'pakjes en zakjes' me wel. Je weet precies wat er in je maaltijd zit, het is vaak goedkoper en geeft veel voldoening.

Wat heb ik gemaakt:
Vispakketjes uit de oven
Aardappelwaaiers
Uiensoep
Mayonaise (wel gelukt, we vinden 'm niet lekker, hij is zurig)

En een rond brood van 7-granenmeel en speltbloem. Hij ziet er super uit en is lekker zacht, zelfs de korst. Op de foto zie je maar de helft, ik had m'n moeder een halfje meegegeven en daarna pas een foto gemaakt...

 
 
Ook dat recept komt van de Smakelijck-blog! Alleen moet ik de volgende keer wel bakkerszout toevoegen, want dat zat dus niet in het meel...

Ik had op facebook een oproepje gedaan voor fruit om te onsappen en/of appelmoes van te maken. Daar kwamen wel wat reacties op. Gisteren ben ik met m'n moeder naar een particulier gegaan. We hebben (moes)appels geplukt en (stoof)peren en over een paar weekjes mogen we langs voor druiven! Ik heb hier nu 6 kg appels en bijna 3,5 kg peren liggen. Dus vanavond kan ik aan de slag.


Bij de Kruidvat lag er nog een leuk setje voor 2,49 met 3 potjes, 3 'afdekdoekjes', labeltjes, stickers, draad en een mini-receptenboekje. Daar kan mooi ook appelmoes in!


Verder gaat het kettingen maken door (er komen 2 verkopingen aan) en heb ik alweer verschillende aanvragen voor taarten en cupcakes binnen. Maar ik neem niet alles meer aan. Vol is vol, het moet leuk blijven. Daarom staat er nu op mijn site dat er voor september geen taart- en cupcakesbestellingen meer gedaan kunnen worden en voor oktober zijn er nog een paar vrije plekjes.
Want er zijn nog genoeg andere dingen die ik wil doen.

Het fotoboek van Julia moet af, ik ben bezig aan een rokje voor haar en nog veeeeel meer dingen ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten