vrijdag 21 juni 2013

Bruidstaart!!!

Een week of 3/4 geleden had ik een bruidsproeverij. Op die avond proefden we taart en maakten we een schets voor de bruidstaart. De afgelopen 2 dagen ben ik bezig geweest met deze taart. Maar wat een vervelend weertje zeg, voor het werken met marsepein en bavaroisvullingen. Het smolt onder je handen weg!!!

Gelukkig is het wel gelukt. Het bruidspaar wilde 4 witte taarten (10-15-20-25 cm) en deze moesten gedecoreerd worden met parelslingers en roosjes in fuchsia en roze. We hadden de taart volledig besproken, dus ik hoefde 'alleen maar' de schets te volgen.

Laag 1, 10 cm: een boeketje roosjes, een ruitpatroon aan de zijkant, met zilveren pareltjes en rolroosjes erboven.
Laag 2, 15 cm: pareldraperieën en rolroosjes.
Laag 3, 20 cm: een ruitpatroon, zilveren pareltjes en rolroosjes.
Laag 4, 25 cm: pareldraperieën en rolroosjes.

En om elke taart een parelrand van roze marsepein. De taarten waren gevuld met mango/abrikoos bavarois, abrikozenjam en Zwitserse room.


Ik hoop dat hij in de smaak is gevallen. Dat heb ik nog niet gehoord, want hij is vanmiddag aangesneden. Maar ik kon niet wachten met het plaatsen van de foto, want ik was er zelf erg blij mee...

1 opmerking:

  1. Nou ik snap dat je hier blij mee bent want hij is echt prachtig!! Wat een werk, en dat met dit weer... Super goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen