dinsdag 23 april 2013

Bruidstaart en rijgen, rijgen, rijgen...

Zo, hèhè, daar ben ik weer! Na alle drukte van vorige week, heb ik nu weer even tijd om een berichtje te schrijven!

Vorige week ben ik bijna de hele week bezig geweest met de bruidstaart voor mijn zwager en schoonzus. Niet dat ik daar aan 1 stuk aan gewerkt heb hoor, maar alle vrije momenten gaan daar dan wel aan op! Dus 's ochtends vroeg om 6 uur in de keuken staan, om de taarten te bakken en als Julia haar middagslaapje doet, snel alle taarten vullen en 's avonds tientallen bloemen maken. En natuurlijk moest het huishouden ook gedaan worden, werkte ik gewoon 2 dagen, haalden we boodschapjes, genoten we van de zon enzovoorts! Dus stil zitten is er niet bij dan. Daarom doe ik niet veel bruidstaarten, het levert behoorlijk wat drukte (en stress en ja, zelfs zenuwen) op!

Ik vind het wel erg leuk om te doen hoor! Vooral het bloemen maken, vond ik deze keer leuk. De taarten moesten bedekt worden met een laagje witte marsepein. En daarop een strook bloemen van onder naar boven in 2 tinten blauw en in het wit. Verder had het bruidspaar zelf een topper aangeschaft, die moest er boven op. Nu moet ik wel eerlijk zeggen, dat ik het liefste taarten maak zonder topper. Ik vind het zelf niet zo staan: zo'n plastic bruidspaar op een marsepein taart, maar goed, de klant is koning hè!




Deze week ben ik druk bezig met het maken van sieraden. Ik heb namelijk een bestelling van 60 kettinkjes, 60 armbandjes en 75 ringetjes voor een Belgische winkel, die mijn (kinder)sieraden wil gaan verkopen. Erg leuk hoor! En omdat het 4 verschillende setjes zijn, gaat het ook aardig snel. Je kunt vlot achter elkaar door rijgen. Eind van de week moet het af zijn! En verder nog 11 armbandjes voor iemand anders en die moeten ook eind van de week klaar... Dus dat wordt deze week rijgen, rijgen, rijgen ;-)

2 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige taart!

    En succes met rijgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onwijs mooie taart El, echt mooi die bloemen zo. De kleuren zijn ook mooi zeg, rustig en chic. En je volgende blog wordt heeeeeeeeeeel lang met AL de foto's van de kettingen, armbanden en ringen haha.

    BeantwoordenVerwijderen