maandag 4 februari 2013

Taart met vogelhuisje

Voor de taart had ik een half jaar van tevoren al heel Pinterest afgespeurd naar ideetjes. Als snel was duidelijk dat ik de taart wilde maken van 3 kleuren marsepein: knalroze, grijs en wit. Ook alle andere knutsels wilde ik maken in die kleuren, zodat het 1 geheel zou worden.



De taart is 3 lagen hoog. De onderste taart is 25 cm doorsnee, de tweede 20 cm doorsnee en het vogelhuisje is gemaakt van 2 vierkante biscuits van 10 cm. 1 daarvan heb ik diagonaal doorgesneden voor het dak. Alle drie de taarten zijn gevuld met frambozenbavarois, aardbeienjam en zwitserse room. Zwitserse room is banketbakkersroom gemengd met slagroom, hmmmm heerlijk is dat!

Verder vogeltjes, bloemetjes, een hekje, een 1, een schildje met haar naam, een hartje enzovoorts... En natuurlijk een kaarsje. Dat uitblazen werd natuurlijk niks, maar gelukkig wilde haar neefje wel helpen!

Ik ben weer lang bezig geweest met taarten. Je vergist je altijd weer in de tijd. Hoelang precies, weet ik niet, dat heb ik niet bijgehouden. Maar ik schat zo'n 6 uur. En daarna moet je die plakkerige keuken nog poetsen, dat vind ik nooit leuk... Maar voor je eigen kind is alleen de mooiste taart goed genoeg haha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten