maandag 4 februari 2013

Julia jarig! (alle knutsels)

Eindelijk was het zover: de dag dat Julia 1 jaar werd!

 


Na heel wat geknutsel en aan het einde wat gestress (ik wil altijd teveel maken en regelen), was toch alles af. En eindelijk kan ik het laten zien, hier op mijn blog. Omdat zus, moeder, vriendinnen en schoonzussen hier meelezen haha, wilde ik het niet eerder er op zetten...

Daarom nu in 1 keer alles: de taart en de ballonnenkrans zet ik in een apart bericht. De taart verdient dat wel, vind ik zelf en de van de ballonnenkrans maak ik een korte werkbeschrijving en dan is dat ook handiger!

Als eerste de vlaggenlijn. Gemaakt van 3 soorten vlaggetjes: grijze linnen (stof van de Ikea), wit kant (gordijnen van de Ikea, die gebruik ik werkelijk overal voor!) en witte broderie (had ik nog liggen). Ik had een papieren mal gemaakt en vervolgens 45 dubbele vlaggetjes geknipt en gespeld. Toen heb ik ze direct onder de lockmachine doorgehaald, gekeerd en tussen biasband met een kantje gestikt. Het klinkt allemaal heeeel makkelijk en dat was het op zich ook, maar wat is het een tijdrovende klus om al die vlaggetjes tussen het biasband te spelden zeg! Dat kostte me haast een hele dag (met allerlei andere dingen tussendoor).



Ook had ik een vlaggenlijn van papier gemaakt. Van 3 verschillende soorten scrappapier heb ik vlaggetjes geknipt en met m'n stansapparaat witte rondjes, vogelhuisjes en vogeltjes. Bij het scrappapier (van Eline's huis) zaten ook wat vellen met alle letters en cijfers. Die heb ik gebruikt om er de tekst 'Hoera 1 jaar!' op te zetten. Vervolgens heb ik de vlaggetjes een stiklijntje gegeven met m'n naaimachine. Wist je trouwens dat dat kon? Stikken op papier met je naaimachine? Het geeft een heel leuk effect! Daarna heb ik alle vlaggetjes aan elkaar gestikt, door ze achter elkaar 'onder' de machine door te schuiven. Met wat masking tape had ik het vlaggenlijntje tegen de muur geplakt. Dat blijft prima hangen en is zonder beschadigingen weer van je behang af te halen.


Dan zijn nu de pompoms aan de beurt ;-) Dat zijn bollen van zijdevloeipapier. Je ziet ze al een tijdje in bladen en op blogs en ik vond ze al een tijdje superleuk. De verjaardag van Julia was een mooie reden om ze te maken. Het zijdevloeipapier kun je via verschillende sites bestellen, het kost niet veel, 0,20 cent per vel en je hebt 2 vellen per pompom nodig. De werkbeschrijving vond ik hier. Zij heeft het zo duidelijk beschreven, dat ga ik niet nog een keertje over doen! Het is in ieder geval heel makkelijk en erg leuk om te doen.



Dan als laatste de verjaardagszakjes. Elk neefje/nichtje/vriendje/vriendinnetje kreeg een verjaardagszakje mee naar huis. Ik had in doorzichtige blokzakjes wat snoepjes en chipjes gedaan en zelf een leuk label gemaakt. Dat label had ik op de blokzakjes vastgeniet. Samen met een roltoeter was het compleet.

 
Het waren geweldige dagen, Julia heeft genoten....


En is enorm verwend!!!


(Kijk voor de ballonnenkrans en de taart bij de twee volgende berichten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten