maandag 4 februari 2013

Ballonnenkrans + how to

Voor Julia d'r verjaardag had ik ook een ballonnenkrans gemaakt. Het idee had ik van Pinterest. Alleen was de krans daar gemaakt van ballonnen in allerlei kleuren. Ook erg leuk hoor, maar ik wilde alle versieringen en zelfs de taart, maken in de kleuren hardroze, wit en grijs.


Krans van mij
Krans van Pinterest
 Hier volgt een korte beschrijving, zodat je ook zelf aan de slag kunt.

Nodig:
Strokrans (bloemist)
IJzerdraad (bloembinddraad op een rolletje, verkrijgbaar bij de bloemist)
Ongeveer 250 ballonnen (ik had er 100 van elke kleur: wit bij de Xenos, 1,99 voor 20, zilver bij de Hema, 5,- voor 100 en hardroze bij Kamerbeek, 100 voor 8,-)
Kniptang (voor bloembinddraad)
Lint

Knip van het bloembinddraad stukjes van 3 a 4 cm. Vouw deze stukjes draad dubbel. Je hebt nu 'krammetjes' in de vorm van een 'V'.

Leg een ballon op de strokrans en prik deze met een krammetje vast. Leg de volgende ballon dicht tegen de 1e ballon aan en kram deze ook vast. Doordat je de ballonnen dicht bij elkaar kramt, gaan ze vanzelf 'omhoog' staan en krijg je een goedgevulde, dichte krans.

Ga zo door totdat de hele krans gevuld is. Zorg ervoor dat de kleuren goed verdeeld zijn. Houd de krans regelmatig even omhoog om ze zien of er geen stukken strokrans meer zichtbaar zijn, als de krans straks hangt. De ballonnen vallen anders, als de krans plat op tafel ligt.

Haal het lint door de krans heen en bind vast. Je kunt daaraan de krans ophangen. Ik heb er zelf nog een klein krijtbordje bijgehangen, met daarop 'Julia 1 jaar'.


T'is niet zo'n mooie foto, we hebben nu net de zon op de voorkant van het huis...., maar 't gaat om het idee. Veel succes als je zelf ook aan de slag gaat!




1 opmerking: