maandag 19 november 2012

De afgelopen dagen...

Al een paar dagen dacht ik bij mezelf: 'ik moet toch weer eens een berichtje plaatsen, want dat is alweer even geleden'! De afgelopen weken kon ik wel berichtjes blijven schrijven, zo druk had ik het met bestellingen en knutsels. Maar dit bericht was een lastige, want waar moet het over gaan?

Het is niet dat ik niet hobby, maar andere zaken gaan even voor. Zo was ik hard bezig met het uitzoeken en opruimen van mijn kledingkast. En dat is een behoorlijke klus, zeker als er een klein meisje om je benen heen kruipt en zich constant optrekt aan je panty... Maar tis gelukt! De stapeltjes zijn weer keurig en er zijn 2 hoopjes ontstaan: Marktplaats en 'kledingcontainer', heerlijk!

En zo ben ik bezig met diverse klussen in het huis. Een soort voorjaarsschoonmaak, zeg maar. Ook mijn hobbykamer wordt aangepakt. Omdat ik zo enorm veel spullen heb, moet het echt ordelijk zijn ingedeeld en dat is niet meer zo. Deze kast ziet er in ieder geval al weer netjes uit:


Voor school ben ik ook in de weer. We hebben een nieuwe biologiemethode en voor alle praktische opdrachten mag ik de materialen kopen. En dat is geweldig leuk, vind ik: de Action (wat een geweldige winkel toch!), Xenos, Wibra, Big bazar, Monster verkoop bezoeken....en heerlijk geld uitgeven!!!

Maar gelukkig niet alleen voor school, ook voor mezelf had ik wat moois gekocht (wel bij een andere winkel ;-). Onder andere een mooie glazen bak en die heb ik gevuld met appeltjes en denneappels.



En ja, 5 december komt er weer aan, dus dat betekent cadeautjes kopen voor anderen....

Gelukkig hobby ik ook nog we eens hoor! Alleen dat zijn dingen waar ik geen hele blogpost aan wijd. Drie weken geleden had ik een verkoping en daar moesten 10 bestellingen voor gemaakt worden, komende woensdag worden mijn sieraden verkocht op een andere verkoping en aanstaande zaterdagmorgen sta ik zelf met mijn sieraden op een verkoping. Dus er moesten ook weer nieuwe sieraden worden gemaakt. Verder hoop ik morgen mijn collega's te trakteren, want ik was in september jarig (schaam, schaam...) en maak ik er wat extra voor mijn collega. Zij heeft een paar grijze laarsjes voor Julia gebreid, geweldig zijn ze:



Kijk maar op haar blog, daar staat meer leuks! Klik hier.

Ook heb ik eindelijk een taartenstandaard aangeschaft. Ik zat altijd erg te dubben, want als ik er eentje koop, wil ik er een van goede kwaliteit en die zijn duur! Nu, met 2 grote opdrachten in het vooruitzicht, heb ik het toch gedaan en ik ben er heel blij mee!


Voor 1 van die grote opdrachten ga ik deze week aan de slag: bloemen maken van fondant. Dan kan ik eindelijk het geleerde in de praktijk brengen. Hopelijk ben ik het niet vergeten...

Verder ben ik wat aan het rommelen met vilt. Wat een leuk spul is dat toch! Binnenkort hoop ik wat dingetjes te laten zien! Pinterest is daarvoor echt geweldig, wat een ideeën krijg je daarvan zeg! Nog nooit gekeken? Dan moet je het toch eens doen...

Uhm, even denken...hebben we dan alles? Oh nee, ik heb ook nog een nieuwe serie haarspeldjes gemaakt. Klemmen beplakt met lint en daarboven op een strik. Ik had ze al eerder gemaakt, maar dat waren kleintjes (zo'n 3 cm groot) in pasteltinten. Nu zijn het grotere, zo'n 4,5 cm in pittigere kleuren, leuk voor de winter! En nog wat setjes klikklakspeldjes. en.........nou ja, ik zit dus niet stil!



Wat een verhaal zeg, maar jullie zijn weer een beetje op de hoogte!

Maar het allerleukste van deze weken was wel dat ik voor het eerst met Julia heb gefietst, dingen doen met haar, overtreft al het gehobby....

1 opmerking:

  1. Zo heb jij weer even veel gedaan! Leuk om de slofjes hier weer te zien :-). Ik ben vergeten een foto te maken van de cupcakes, ik had ze ook wel willen posten. Ze waren superlekker!!! (en al op ;-))

    BeantwoordenVerwijderen