maandag 5 november 2012

Van alles en nog wat...

Hèhè... eindelijk rust hier! Ja, ik heb zelf al die opdrachten aangenomen, ik weet het....!
Maar ik ben toch blij dat de rustige weken nu zijn aangebroken. In de afgelopen tijd heb ik behoorlijk nagedacht over alles.

Je merkt gewoon dat je met een klein meisje een heel ander ritme krijgt. Toen ze net geboren was, lag ze heel veel te slapen en kon ik eigenlijk gewoon nog heel veel doen. Maar nu ze inmiddels 9 maanden is, is dat toch wel anders. Als ze wakker is, is het gewoon heel lastig om geconcentreerd te werken aan bijvoorbeeld een taart. Dat hadden natuurlijk al veel mensen tegen mij gezegd, maar ja, dat moet ik altijd eerst zelf ondervinden.

Twee weken geleden was het echt teveel: 6 taarten, een workshop voor 15 personen en een verkoping binnen 10 dagen pffffffff. Het is gelukt door elke morgen 6 uur 's ochtends op te staan en elke avond rond half 12 in bed te liggen. Want op de momenten dat Julia nog slaapt, doe je het meeste, zodat ik de rest van de dag de tijd heb voor Julia en m'n huishouden. Maar ja, dat houden we ook geen wekenlang vol...

Wat me ook al een tijdje dwars zat, was dat ik niet mee toe kwam aan het uitproberen van nieuwe dingen (Pinterest bijv.), het plaatsen van recepten en een leuke taart maken voor onszelf. Hier bovenaan staat 'Blog van een creatieveling die het liefst alles tegelijk doet...' en niet 'taartenblog'. En dat is het nu wel een beetje geworden!

Dus: ik neem minder opdrachten aan (zoveel is niet echt leuk meer) en ik maak de taarten wat duurder (want nu verdien ik er echt amper aan, terwijl ik 3 uur bezig ben!!!). En ik ga weer lekker dingen uitproberen, receptjes plaatsen enzovoorts.

Ik hoop de koffertaart van vorige week nog te plaatsen (ik was zelf vergeten foto's te maken, dus die krijg ik nog van de 'klant') en deze week heb ik nog een bestelling staan, dus die foto's komen eind van de week.  In december mag ik nog 3 taarten maken en dat is meer dan genoeg...
Inmiddels heb ik al tegen 7! opdrachten 'nee' moeten zeggen (voor november en december) en dat vind ik best moeilijk. Maar toch ben ik er blij mee, want ik kan weer echt gaan hobby-en!

3 opmerkingen:

  1. Nou Ellen, je hebt HELEMAAL gelijk meid!! Er zijn zoveel leuke dingen om te doen, daar moet je ook gewoon tijd voor blijven houden. En kan je eindelijk eens leren haken ;-). Nee hoor, geintje, maar nee zeggen is moeilijk maar soms gewoon echt beter. En je kleine meid wordt steeds groter (en leuker ;-)), daar wil je ook gewoon je aandacht aan geven. Ik ben benieuwd wat voor nieuws je nu uit gaat proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel! Nou het was even moeilijk, maar ik ben er wel blij mee! En ik wil inderdaad een keertje gaan haken! Ik zou bijvoorbeeld wel bloemetjes willen kunnen maken, voor bijvoorbeeld op een haarbandje! En de rest zie je wel verschijnen... Ik heb bijvoorbeeld ook nog heel veel vilt liggen, daar kun je ook zoveel leuks mee doen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan hoor om nee te zeggen. Mensen zijn vaak te bang om nee te zeggen. En heerlijk dat je nu meer andere mooie dingen kunt gaan maken.lieve groetjes kathy

    BeantwoordenVerwijderen