woensdag 31 oktober 2012

Thomas de trein taart

De laatste taart die ik vorige week moest maken, was een 'Thomas de trein' taart. Nou dat heb ik geweten! Wat een moeilijk figuurtje om te boetseren zeg! Daar is 'Cars' simpel bij...

Wat ik als eerste doe, is kijken op internet naar het figuurtje zelf. Daarna zoek ik bij google afbeeldingen naar een 'Thomas de trein' taart. Je ziet dan wat anderen er van gemaakt hebben. En meestal zijn die figuurtjes iets versimpeld, je kunt dan goed zien wat mogelijk is met marsepein. Aan de hand daarvan, maak ik een eigen ontwerp. Het boetseren doe ik vervolgens met een plaatje erbij, zodat het zoveel mogelijk lijkt.

Bij deze taart was dat boetseren nog niet zo simpel, maar tis gelukt. De jongen voor wie deze taart was, herkende direct: 'Thomas de trein!!!' Pfoe, daar ben je dan heeeeel blij mee hoor, als je dat hoort!

Verder staat het treintje natuurlijk op een rails. De houten delen hebben ook een echt houtnerfje gekregen, dat maakt het af. Verder natuurlijk de naam, wat keitjes, bloemetjes en een mooie rand.

Kijk maar:


 
 
Door Thimo werd ik 'Jij, schat!' genoemd. Daar doe je het voor...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten