maandag 29 oktober 2012

Button cookies en Pinterest

Wel eens van Pinterest gehoord? Vele mede-bloggers wel, die hebben ook vaak een eigen 'pinboard'...

Maar er zullen vast ook mensen zijn die het niet kennen. Eigenlijk is Pinterest een online prikbord dat internationaal gevuld en bekeken wordt. Het draait om foto's. Foto's van mode, van auto's, van huizen, van koken, maar ook van leuke zelfmaakprojectjes! En dat vind ik het allerleukst: leuke recepten, naai-ideetjes, knutselideetjes, decoratie-ideetjes etc. Als je op de foto klikt, wordt hij vergroot en als je dan nog een keer op de foto klikt, ga je naar de site waar het vandaan komt. Nadeel is wel dat je bijna altijd op een Engelstalige site terecht komt, maar een beetje creativeling komt met een aantal foto's al een eind!

Nog nooit gezien? Klik hier, om een kijkje te nemen. Je komt dan op de site met alle foto's van alle categorieën. Wil je de knutselideetjes zien? Klik op 'categorieën' en kies voor 'doe-het-zelf en knutselen'. Als je lid bent van Pinterest, kun je ook eigen prikborden maken. Klik hier voor die van mij, dan kun je zien wat allemaal nog eens zou willen maken/uitproberen...

Maar goed, om op de titel van dit bericht terug te komen. Ik had op Pinterest een leuk ideetje voor koekjes gezien. Heel simpel, maar toch erg leuk: koekjes in de vorm van een knoop. In de kast stond nog een pak met speculaasdeeg, dus ik kon snel aan de slag.



Door de gaatjes van de knopen, rijg je een mooi lint en klaar is je cadeautje! (tenminste, dat van mij, je mag ze ook zelf houden hoor...)

1 opmerking: