zaterdag 15 september 2012

Koffertaart

Taart nummer 3 was besteld door mijn moeder, voor de verjaardag van mijn broer(tje). Ik wilde deze taart graag wat persoonlijker maken en had op internet een koffertaart gezien. De labels op die taart waren vlaggen van landen, ik heb er foto's van hem en zijn vriendin voor gebruikt (handig hoor, facebook...)

Ook kon ik gelijk mijn nieuwe, rechthoekige bakblik uitproberen. De eetbare foto's had ik al eerder laten maken, dus die lagen klaar. Verder had ik aan het begin van de week al de gespen en banden gemaakt, zodat die er gelijk op geplakt konden worden.



De vulling was lekker luxe: een laag witte chocolade ganache met verse aardbeien en een laag zelfgemaakte aardbeienbavarois (ook van verse aardbeien). Dat zag er al heerlijk uit:



Het was wel even spannend of het goed zou komen, want ik had nog nooit een rechthoekige of vierkante taart bekleed. Maar ik las in een taartentijdschrift (Mjam Taart) dat het allerbelangrijkste is: eerst de hoeken glad maken en daarna de marsepein gladstrijken tussen de hoeken in. Het viel me alles mee, ik vind het minstens zo goed gaan als een ronde taart...

Ook deze keer zijn de foto's wat minder. Ze zijn geschoten in de avond met een mobiel en dat komt de helderheid niet ten goede... Maar beter iets, dan niets!


Broertje blij, vriendin blij, moeder blij..............................ikke blij...................!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten