dinsdag 28 augustus 2012

Strawberry creamcheese cupcakes

Wat een naam hè, boven dit bericht! ik moest een paar keer in mijn boek kijken of ik het wel goed geschreven had...

Frank had al een hele tijd een VVV bon liggen waar hij niets mee deed. Ik kwam 'm pas weer tegen, toen ik een laatje aan het opruimen was. Toen ik er over begon, zei hij: 'jij mag 'm wel hebben hoor!'. Nou, dat hoef je maar 1 keer te zeggen... Het was een bon van 20,- en ik had al een hele tijd een bepaald boek op het oog. Het boek 'Cupcakes' van Rudolph van Veen:



Ik heb al heel veel boeken en tijdschriften over cupcakes, maar dit boek is echt anders. In bijna al mijn andere boeken wordt uitgelegd hoe je de cupcakes mooi kunt decoreren met marsepein of fondant. Maar in dit boek legt Rudolph (meester patissier, dus een hele goede kok) uit, hoe je zonder kleurstoffen, e-nummers en dat soort dingen, toch hele mooie en vooral lekkere cupcakes kunt maken.

Ook staan er een heel aantal recepten in voor mensen met bijvoorbeeld een glutenintolerantie.  Het zijn wel recepten waar je de tijd voor moet nemen. Zo maak je de cupcakes niet van een mix, maar gebruik je onder andere bloem en bakpoeder. Ook de toef maak je zelf, en eventueel een strooisel van deeg of een heerlijke saus.

Maar als je dan klaar bent, is het resultaat fantastisch! Mijn familie was er ook helemaal weg van!

Zo zien ze er uit:



 Ik zou graag het recept met jullie delen, maar dat mag helaas niet. Hou je van cupcakes, zonder allerlei toevoegingen en vind je het leuk om er toch iets bijzonders van te maken, dan is het boek echt een aanrader! Er staan ruim 40 recepten in...

En die gaan we allemaal uitproberen haha!

(grapje...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten