dinsdag 8 mei 2012

Chocolate chip cookies

Het werd wel weer eens tijd voor een receptje, kwam ik achter! Een aantal weken (of zelfs maanden) geleden, beloofde ik af en toe eens een recept te posten. Maar dat is inmiddels al een tijdje geleden. Dus doen we het nu maar! Het zijn chocolate chip cookies geworden. Ik vind ze heerlijk. Je hebt van die kleintjes, die je voorverpakt in de supermarkt kunt kopen, maar er bestaan ook van die grote, bijvoorbeeld bij de 'La Place' (restaurant V&D). Voor mij geldt: hoe groter hoe beter! Ik vergat alleen bij het maken van de deegbolletjes dat ze in de oven ook nog groeien... Dus ze het zijn mega chocolate chip cookies geworden!


Dit is het recept:

Ingrediƫnten
  • 250 gr bloem
  • 1/2 tl baksoda (soda bicarbonaat) (deleukstetaartenshop.nl heeft dit)
  • 1/2 tl zout
  • 170 gr ongezouten boter, gesmolten
  • 200 gr bruine basterdsuiker
  • 100 gr suiker
  • 1 el vanille-extract
  • 1 ei
  • 1 eidooier
  • 325 gr chocolate chips (of fijngehakte pure chocolade

Verwarm de oven voor op 170 graden Celsius/Gasovenstand 3. Vet een bakplaat in of bedek met bakpapier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten