vrijdag 27 april 2012

Haarclipjesbord

Ja ja, ik had nog niet genoeg hobby's, dus ik dacht: laat ik er nog eentje bij nemen...

Als ik op internet of in een winkel iets leuk zie, dan wil ik het proberen na te maken. En ja, als je een dochter hebt, dan zie je ineens hele leuke meisjesdingen, zoals haarclipjes! Dus heb ik een hele voorraad benodigdheden ingeslagen en ik ben heerlijk haarclipjes aan het maken. Roze met een roosje, grijze met een bloemetje, je kunt het zo gek niet bedenken. Natuurlijk niet allemaal voor Julia, de meesten gaan mee naar een aantal verkopingen en ook komen ze in mijn webshop. Maar voor ik dat doe, moet ik eerst mooie foto's ervan maken.

Het bord, waar ze op komen, laat ik wel vast zien. Het is heel simpel zelf te maken. Je hebt een plaat MDF nodig, fiberfill, een leuk stofje en lint. en verder een nietmachine, die in hout niet.

Eerst niet je het fiberfill strak om de plaat, aan de achterkant vast. Daarna doe je hetzelfde met de stof. En als laatste bepaal je waar het lint moet komen en niet je het aan de achterkant vast.


Zo is mijn bord geworden. Als je goed kijkt, zie je links bovenaan al een setje haarclipjes zitten. Een paars met wit geruit hoesje met paarse strikjes er op. De rest laat ik volgende week zien!


2 opmerkingen:

  1. Mooi! En inderdaad, haarclipjes heb je nooit genoeg, bij elke outfit weer andere :-). Ook leuk met gehaakte bloemetjes, (daar heb ik er een paar van gemaakt) of haarbanden. Van tricot of gehaakt.
    Leuk hé een meid, dan blijf je bezig!

    (ik heb een linkje van jouw blog op mijn blog gezet, vind je dat goed?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Ja, ik ben er zelf ook erg blij mee! En je blijft inderdaad lekker bezig voor een meisje! Tuurlijk vind ik dat goed, jij staat ook in mijn lijst aan de zijkant!

    BeantwoordenVerwijderen