zaterdag 17 maart 2012

Mini appeltaartjes

Gisteren ben ik maar weer eens de keuken in gedoken. Ik had zin om weer eens iets nieuws uit te proberen. Het nadeel van al dat bakken is wel dat je je net gepoetste keuken na het bakken weer opnieuw kunt doen, maar daar denken we maar niet aan...

We zijn in ons gezin allemaal gek op appeltaart en dan bedoel ik natuurlijk zelfgemaakte! Dat doe ik altijd met de mix van Koopmans en ik gebruik dan natuurlijk een springvorm om de taart in te maken.

Niks nieuws en bijzonders, denk je misschien... Maar vandaag wilde ik 1-persoons appeltaartjes maken met behulp van mijn mega cupcakes bakblik:



Als ik nu eens alle zes de vormen goed insmeer met mijn speciale anti-aanbakboter (die eigenlijk bedoelt is voor de taarten die ik ook bak), dan moet het toch wel lukken:



Voor deze mini appeltaartjes had ik een recept van internet geplukt. Ik had daarvoor alleen bloem, boter, eieren, suiker en appels nodig. Dat is een stuk goedkoper dan zo'n pak van Koopmans.

En ze zagen er super uit, toen ze uit de oven kwamen! Kijk maar:



Het resultaat vind ik erg leuk, van die mini taartjes. Ik moet alleen eerlijk zeggen dat ik de volgende keer gewoon weer zo'n pak van Koopmans gebruik. De smaak valt me tegen! Misschien zit er in die pakken toch iets meer dan alleen die ingrediënten die ik had gebruikt? Ik weet het niet...

Als iemand een recept heeft van een lekkere appeltaart (het deeg was bij mij droog/smakeloos), dan houd ik me aanbevolen! Anders houd ik het op Koopmans...

Ik kwam er achter dat één appeltaartje precies in een kop en schotel past, die ik op tafel heb staan. Ik vind het een prachtig plaatje, zo'n 'kopje appeltaart'.



En dan te bedenken dat ik die een keer op een rommelmarkt heb gekocht. 2,50 voor 2 kop en schotels én een theepot...!

3 opmerkingen:

  1. Geweldig leuk! Op mijn blog staat ergens in de oude berichten het eeuwig-oude-al-honderd-jaar-gebruikte appeltaart recept wat mijn moeder altijd maakte en ik tegenwoordig ook! Wij vinden hem heerlijk, maar goed, smaken verschillen....
    Hoe groot was de muffinvorm per muffin in cm's? Ik kan me voorstellen dat het sowieso dan wat degig wordt omdat je natuurlijk elke keer een heel rondje deeg moet maken, past misschien wat weinig appel in??? Ik ga het in ieder geval ook zo proberen, ziet er eindeloos uit!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik vond het er zelf ook erg leuk uitzien! Ik ga jouw recept zeker een keertje uitproberen, want het is anders, dus misschien vinden we het dan wel heerlijk!

      Ik heb geen idee hoe groot de cupcakevorm is in cm, eerlijk gezegd! Het is die megavorm. Maar er konden ruim 2 volle lepels appel in, dus dat vond ik nog wel veel.

      Dat laatste taartje op je blog lijkt me ook heerlijk, dus die gaat op mijn 'dat-wil-ik-nog-eens-bakken-lijst'ha ha

      Verwijderen
  2. Mag ik vragen waar je die bakvorm vandaan hebt?

    BeantwoordenVerwijderen