woensdag 11 januari 2012

Lampenkappen pimpen - UPDATE

In mijn vorige post konden jullie zien hoe ik een witte lampenkap van de IKEA om had getoverd tot een grijze babykamerlamp met kantjes. Toch was ik nog niet helemaal tevreden. Het kon net zo goed een lamp zijn voor in een andere kamer, niet echt persé voor een baby- of kinderkamer.

Ik had bij de lintjes ook twee lapjes vilt besteld: een witte en een grijze. Op internet heb ik een afbeelding gezocht van een vogelhuisje, die heb ik uitgeprint en overtrokken op het witte vilt. Vervolgens uitgeknipt en op de voor- en achterkant van de lamp geplakt. Zo, nu is tie echt naar mijn zin!

Hier een fotootje van het resultaat:



En ook gelijk een foto van het kleine lampenkapje samen met de zilverkleurige voet:



En een foto van een ander (heel simpel) pimpklusje: vogelhuisjes verven. Een witte, een grijze en een ongeschilderde. Die wordt straks roze óf blauw! (En misschien doe ik daar ook nog wel een kantje op of langs, daar ben ik nog niet over uit, het moet namelijk niet té druk worden!)

1 opmerking:

  1. Die vogelhuisjes zijn leuk zeg, goed idee. En ben gelijk even benieuwd waar je ze in klein én groot formaat hebt gevonden. We zijn hier ook druk met kinderkamers, leuk idee voor onze jongste van drie.

    BeantwoordenVerwijderen