zaterdag 7 januari 2012

Banaan slagroom vulling

Er staan ondertussen een aantal cupcake receptjes op mijn blog, maar nog geen recept van een lekkere taartvulling. Die ga ik er nu af en toe ook opzetten, zodat je deze ook eens kunt gebruiken.

Meestal vulde ik een taart met zelfgemaakte aardbeien slagroom bavarois (gewoon gemaakt van de funcakes bavaroisemix die in diverse webshops te koop is).

Het DUPLO taartje heb ik gevuld met een vulling die ik op internet gevonden had, namelijk banaan slagroom vulling. Hier komt het recept:

Banaan slagroom vulling (meer dan voldoende voor een 20 cm doorsnee taart met 2 lagen!)



Ingrediƫnten:
250 g banaan
sap van 1/2 citroen
120 g suiker
3 blaadjes gelatine
500 ml slagroom

Werkwijze:
Pureer de banaan met de suiker glad in de keukenmachine (of met een staafmixer)
Week de gelatine in koud water.
Pers de citroen uit en doe het sap in een pannetje.
Verwarm de citroensap (niet koken!).
Knijp de gelatine uit en los deze op in het warme citroensap.
Draai dit vocht nog kort mee met de banaan.
Klop de slagroom half stijf. Spatel voorzichtig de room door de banaanmassa.
Laten opstijven in de koelkast.

Ik heb het DUPLO taartje in 4 delen gesneden. De onderste en de bovenste laag zijn gevuld met deze banaan slagroom vulling en de middelste laag heb ik gevuld met (opgeklopte) mascarpone en plakjes banaan.

Succes! (het is superlekker!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten