vrijdag 23 december 2011

Cupcakes voor school

Het wordt zo onderhand een blog met alleen maar cuppies, zag ik, toen ik net inlogde! Hoe dat komt weet ik niet, misschien omdat ze zo makkelijk te maken zijn? In ieder geval ben ik weer aan het bakken gegaan, afgelopen woensdag. Of eigenlijk al afgelopen dinsdag.

Ik wilde graag nog een keer die cupcakes maken met die bloemetjes en dat handvat, maar dan geen 5 stuks maar 22! Dat kost natuurlijk veel meer tijd en daarom heb ik een avondje ervoor al alle bloemetjes en blaadjes gemaakt, want van allebei had ik er 44 nodig!

Woensdagmiddag heb ik de cakejes gebakken en gelijk ook maar 24 stuks voor mijn klas. Want daar zou ik donderdag voor het laatst zijn. Mijn verlof is namelijk begonnen! Met de vakanties erbij, heb ik 20 weken vrij en dat is heel wat. In mei hoop ik, als alles goed gaat, weer aan het werk te gaan. Op deze laatste dag wilde ik mijn collega's en mijn klasje trakteren.

's Avonds ben ik begonnnen met het glazuren en decoreren van de cuppies en heb ik nog een speciale gemaakt voor bovenop de cupcaketoren. Iedereen die het schattige babytje van fondant zag, vroeg zich af hoe ik dat nu voor elkaar gekregen had! Nou, tis heel makkelijk: je 'propt' een silliconen mal van een baby vol met fondant, legt 'm een kwartiertje in de vriezer en voila: een fondant babytje! Ik heb zelf nog een luiertje toegevoegd, anders kijk je zo tegen de blote billetjes aan en dat hoefde nu ook weer niet...

Zo zijn ze geworden:



De collega's vonden ze allemaal geweldig! 'Het ziet er mooi uit' en 'hoe krijg je het voor elkaar' en 'heb je de cakejes ook zelf gebakken, want ze zijn zo heerlijk zacht' (ja ja, ik ga geen gekochte cakejes decoreren!).  Erg leuk om te horen dat het op prijs werd gesteld! Een opmerking die ik ook wel grappig vond: 'het wordt vast een jongen? Je hebt zoveel blauw gebruikt!?' Nou, we weten niet wat het wordt, dus helaas...ik kan niks verklappen....!

De cakejes voor mijn klas waren wat simpeler, maar ik ben vergeten een foto te maken, jammer hoor. Ik had ze ook geglazuurd en vervolgens in de roze met witte en gele hagelslagjes gedoopt! En de kids vonden ze heerlijk, dus dat was mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten